etapp 3, Göteborg- Borås

Dagens etapp var lite kortare än föregående... "bara" 7,5 mil. Men det känns bra med en mellandag så här. Nu äter jag middag, det känns skönt att få lite mat i magen.. men klockan är trots allt bara 17. Så här på vägen har jag funderat över vissa självklarheter som inte är så självklara när man cyklar. En sådan enkel sak som att förse sig med vatten, det är svårt ibland när man kör 1 mil utan att se ett enda samhälle någonstans. Och då kommer vi till min andra punkt; Sverige är fruktansvärt glesbefolkat, jag vet inte om man skall tolka det som bra eller dåligt. Mitt ute i ingenstans kan det komma ett samhälle, flera mil från närmsta stad. I detta bor det alla sorters människor; pensionärer, ungdomar och arbetare. Detta får mig att fundera speciellt som ungdom; det måste vara väldigt tråkigt när samhällets samlingspunkt är macken. Men men. en annan primär sak som jag vet att Annelie inte kommer att gilla, är att det är väldigt svårt att snyta sig i papper. För det första så har man oftast inte näsdukar i bagaget och för det andra,vem behöver det när man kan snyta sig i .... att duscha eller kunna tvätta är inte heller så självklart, nu när jag kom till vandrarhemmet, hade de ingen handduk så jag fick vänta. OCh då kan jag säga att jag inte är speciellt fräsch, men som sagt det är bara svett... Så nu hängde jag upp mina kläder eftersom jag inte hinner att tvätta mina saker... Sedan kommer en hälsning till er tjejer och ni vet vilka ni är; jag kan inte filma med min kamera, så teknisk är den, men jag skickar en bild på hur det ser ut i mitt rum... ovh lite bilder från vägen... Ciao

Kommentarer
Postat av: svenne

Va fasen josse... blir det ingen film!?!? :(:( haha

du är duktig du :) kämpa på

2010-04-25 @ 22:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0