Etapp 7 Västervik- Oskarshamn

Allting gick fel idag, jag förvirrade bort mig när jag skulle ut ur Västervik, och när jag väl kommer på leden visar det sig att 80 % är grusväg. Och inte vilken grusväg som helst utan, en livsfarlig sådan. Hjulen sjönk ner i leran och så gick det upp och ner. Nät jag väl hade avverkat ca 1 mil så kom det en grusväg med 30 cm löst grus så jag var tvungen att köra i kanten, vilket gjorde det enormt farligt. Är så himla trött och förbannad idag, eller mest trött var förbannad innan. Det bästa är att man kan skrika ut sin ilska och eftersom man är mitt ute i skogen är det ingen som hör en. Sedan när jag väl kom på en asfaltsväg ropade jag av glädje, men då kom nästa problem; vattnet började ta slut och det fanns inget samhälle i närheten. Så då cyklade jag på utan att dricka, tills jag kom till Figeholm där jag köpte vatten. Men då var jag nästan framme. Denna leden är inte alls bra om man har tung packning, det är mycket grusvägar. Men dock så hade jag nog otur med det 30 cm tjocka gruslagret, det verkade som om det precis hade blivit tillagt och att de skulle platta till det någon under dagarna.

Sedan när jag kom fram visade det sig att jag hade bokat fel dag. Men det löste sig till slut. Sådana här dagar vill man bara glömma och gå vidare ifrån.

Nu skall jag gå och köpa lite mat. Jag avslutar med mina två motton: "Always look on the bright side of life" och "Life is full of ups and downs" ! Ciao

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej på dig, Josefin! Tuff dag i gruset men nu är du på tillbakavägen! Hoppas du får en bra Valborgs- och första maj-helg! Kram från Eva

2010-04-30 @ 14:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0