Etapp 8 Oskarshamn-Kalmar

Idag var en bra dag, om man jämför med igår... Verkligen en superdag. Det gick liksom på ganska bra tills jag kom till mönsterås, och jag insåg att jag hade tappat mitt bankkort. Fick mindre panik, dels för att jag inte hade något att betala med, hur skall jag klara mig dagarna ut, och dels för att pengarna på kontot kunde ha försvunnit. Men som tur var fanns det en bank där och jag kunde spärra kortet och sedan ta ut pengar så jag klarar mig på resten av resan. Men herregud vilken tur att det var i Mönsterås jag upptäckte att jag hade tappat bort kortet! Det var i alla fall något positivt med det hela. Rätt så typiskt mig dock.... Håll i korten, det är en sak som är säker.

Hela vägen till Kalmar sedan var fin och gick längs någon turistväg, så det rullade liksom på...Det gör det om det är asfalt, det var en liten del som var grus, men det gjorde absolut ingenting. Just nu känns det som jag bara fokuserar på att ta mig hem, jag satt och funderade längs vägen och insåg att det är bara tre dagar kvar,sedan är jag hemma. Helt galet att jag orkar med detta... Men kroppen vänjer sig väldigt fort.

Jag tror att det är Valborg ikväll, har ingen koll på dagarna så här när man cyklar, man tar en dag i taget annars skulle man aldrig orka. Den totala sträckan jag cyklade idag var 9 mil cirka. Det går ganska fort faktiskt, det låter mycket, men när man cyklar så flyger tankarna iväg och plötsligt har man cyklat en mil. Försöker komma iväg vid 7 snåret, på så vis slipper man all trafik och man kommer en bit innan lunch, och så har man hela eftermiddagen på sig när man kommit fram(beroende på hur långt man cyklar förstås).

Imorgon är det Karlskrona som gäller, då passerar jag Smålandsgränsen, helt galet. Idag såg jag även skylten mot Malmö och då insåg jag att nu börjar det gå hemåt.. Helt fantastisk. Har bestämt mig att jag skall cykla 13 mil sista dagen och tjäna in en dag. Det blir härligt! Nu blir det skolarbete... Gjorde inget igår då jag var helt slutkörd, men idag är jag pigg! Ha en trevlig Valborg alla, och njut av röd dag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0