Dåligt väder?

Vad gör man när det är dåligt väder? Just idag är det fullständig snöstorm, men jag ska fortfarande åka och träna ett 90 minuters pass. Detta pass bokade jag redan i morse då det inte var fullt så mycket snö som det är nu.. Men hur motiverar man sig?
Om sanningen skall fram, så hatar jag också att träna när det är dåligt väder. Jag gillar utomhusaktiviteter, att springa på ett löpband på gymmet, det går inte. För jag vill uppleva saker samtidigt, låta tankarna på det jag ser rinna iväg och njuta. Därmed så klarar jag helt enkelt inte av att bara springa på ett löpband. Jag vill att det händer något runt omkring mig.
Jag tror många har svårt att motivera sig att träna så här i vintertider. Mycket handlar om hur man är som person, är man en sådan person som gillar att sätta upp mål, så är det ett måste, annars kommer man aldrig ut. Gillar man socialt umgänge, så se till att skaffa kompisar som hänger med och peppa varandra! Och fundera över hur det känns efter du har gjort träningen! Bra eller hur!
Det finns många knep, men handlar mest om att verkligen utföra träningen, finna rutin och tid, så är ingenting omöjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0