Helg, ny spännande vecka på ingående

Jaha, då var det dags igen för en ny vecka, med många strapatser att överleva. Helgen började lite olyckligt, min bloggdesign blev som ni kanske ser inte gjord. Dels på grund av att jag hade inget program som fungerade och dels på grund av att jag måste nog fräscha upp mina webbdesign kunskaper. Så designen får vänta till jag har koll på läget, förhoppningsvis någon gång i slutet av denna veckan.
Igår blev det inget bloggande, ingen ursäkt alls för det. Men trots det så blev det faktiskt lite saker gjorda till expeditionen. Jag började dagen med att skriva en lista över vad som skall tas med. Det var faktiskt rätt mycket, även om jag försökte minska det så mycket som möjligt, gäller ju att ha så lätt packning som möjligt, annars blir det tungt uppför hallandsåsen... Dessutom var det saker som skall köpas in.
Sedan lite senare på eftermiddagen lagade jag punkteringen på min cykel; för första gången, innan har jag bara lärt mig hur man lägger i en ny slang. Nu lärde jag mig allting. Ganska användbart...om jag skall ge mig ut på en 14-dagars expedition genom Sverige. Punktering är något som jag inte rekommenderar att göra i första hand själv, om man inte gillar att bli rejält smutsig...Speciellt så här i vintertid. Det var dock en enormt rolig process, jag fick ju lite vuxenpoäng på köpet.
Så det var gårdagen, idag har jag varit på ett spinningpass, det gäller att köra järnet så här 8 veckor innan jag ska åka. Alltid lika roligt och inspirerande att träna, även om denna veckan har varit enormt seg. I morgon lovar jag att berätta om mina förberedelser i träningsväg, för trots allt har jag tränat sedan augusti för expeditionen..
Ny vecka, ny dag, nya möjligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0