etapp 9 Kalmar- Karlskrona

Jag trodde det var fint väder i morse när jag vaknade upp, men ack så fel jag hade. Vinden var sydväst och 8 m/s alltså motvind hela vägen, även när jag svängde mot Karlskrona. Har bränt mig i pannan, hur man nu lyckas med det när man har en hjälm som går över halva pannan. Men, men. Idag var verkligen en etapp som jag hatade, det är på slutet och mina ben är inte lika pigga som första dagen, så när jag äntligen hade trampat mig nära Karlskrona blev jag rättare sagt besviken och förbannad när en grusväg dök upp, dock varade den bara i cirka fem kilometer.

Jag såg min första huggorm!!! Den låg på vägen, häftigt!!
Kristianopel, namnet kommer från Kristian Tyrann som byggde staden. det var så sjukt fint!! Då påminns man trots motvinden om varför man gör detta. Härligt! Havsutsikt utan dess like..

Nu skall jag plugga innan jag somnar, man får en helt annan dygnsrytm. Upp klockan 5 och i säng kl 20.00. Jag kommer sova riktigt gott idag!! Det vet jag! Värsta sträckorna avklarade! Skulle lägga upp lite bilder, men internet är väldigt segt här... så det blev inga.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0